ELWRC : Πρωταθλητές Toyota και Νεβίλ στο θρίλερ της Ιαπωνίας

 


Δραματικό ήταν το φινάλε της σεζόν του 2024 στο WRC με τον Τιερί Νεβίλ να κατακτά το παρθενικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα και την Toyota να κερδίζει στο νήμα την Hyundai στους κατασκευαστές.

  Σε ότι αφορούσε το πρωτάθλημα οδηγών τα πάντα κρίθηκαν στην πρώτη δοκιμασία της ημέρας. Σε αυτήν ο επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Οτ Τάνακ, έκανε λάθος και είχε μια τρομακτική πτώση από αρκετά μεγάλο ύψος.  

Ευτυχώς τόσο εκείνος όσο και ο συνοδηγός του βγήκαν σώοι από το i20 του. Ωστόσο η εγκατάλειψή τους έχρισε αυτόματα τους Νεβίλ/Βινταχέ παγκόσμιους πρωταθλητές σε οδηγούς και συνοδηγούς αντίστοιχα. Ο ενθουσιασμός και η συγκίνηση του βελγικού πληρώματος ήταν εμφανείς μόλις έμαθαν τα νέα!  Για τον Νεβίλ ήταν μία χρονιά δικαίωσης των προσπαθειών του από το 2013 όταν και έκανε την πρώτη του πλήρη σεζόν στην μεγάλη κατηγορία με την Qatar WRT. Το 2014 μεταπήδησε στην Hyundai με την οποίαν αγωνίζεται εφεξής.  

Ο Τιερί έχει κατακτήσει 21 νίκες και έχει βγει πρώτος σε πάνω από 400 ειδικές διαδρομές. Ωστόσο δεν είχε κατακτήσει ποτέ μέχρι σήμερα το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο Βέλγος είχε τερματίσει 2ος πέντε φορές μέχρι στιγμής στις 11 σεζόν που συμμετείχε. Τέσσερις πίσω από τον Οζιέ και μία πίσω από τον Τάνακ.  Κανείς δεν αμφισβήτησε ποτέ την ταχύτητά του. Ιδίως στα ασφάλτινα Ράλλυ. Ωστόσο πάντα κάτι έλειπε και ο Τιερί -ο οποίος ήταν επιρρεπής σε λάθη- δεν κατακτούσε τον πολυπόθητο τίτλο οδηγών. Ίσως το 2018 είχε φτάσει πιο κοντά από κάθε άλλη φορά.  Η τέλεια σεζόν.   Για το 2024 το σενάριο ήταν διαφορετικό. 

Ο Νεβίλ έκανε την πιο ώριμη, την πιο μεστή σεζόν του οδηγώντας υπέροχα από την αρχή μέχρι και το τέλος της. Μπορεί να κατέκτησε μόλις δύο νίκες σε Μόντε-Κάρλο και ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024. Αλλά ήταν συνεχώς μέσα στις θέσει που προσέφεραν τους πολλούς βαθμούς. Και κυρίως εξάλειψε τα λάθη από το ρεπερτόριό του.   Για αυτό έφτασε στην Ιαπωνία έχοντας ένα κρίσιμο προβάδισμα 25 βαθμών έναντι του Τάνακ. Αυτό αποδείχτηκε καθοριστικό εάν αναλογιστούμε τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Βέλγος με το Turbo του i20 κατά την δεύτερη ημέρα.  Όμως ο Τιερί δεν έχασε την ψυχραιμία του. Οδήγησε μυαλωμένα και άρχισε να ανεβαίνει ξανά από χθες στην γενική κατάταξη. 

Λογικά ο Νεβίλ θα κατακτούσε αρκετούς βαθμούς για να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής και χωρίς την εγκατάλειψη του Τάνακ. Απλώς αυτή επιτάχυνε την… στέψη του!  Όσο για τον Εσθονό, ο Τάνακ είχε συνολικά μια εξαιρετική σεζόν επιστροφής στην Hyundai. Ιδίως κατά το δεύτερο μισό της, ο Οτ ήταν συνήθως ο ταχύτερος οδηγός στην Hyundai. Ωστόσο πλήρωσε το μάλλον νωχελικό ξεκίνημα του στη σεζόν.  

Κάτι που θα έπρεπε να περιμένουμε ίσως, καθώς πάντα ένα διάστημα προσαρμογής είναι απαραίτητο όταν ένας οδηγός αλλάζει ομάδα. Ο Εσθονός θα προσπαθήσει για το δεύτερο πρωτάθλημά του το 2025, ελπίζοντας ότι η Hyundai θα διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της.  Στο νήμα οι κατασκευαστές.  Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η εγκατάλειψη του Τάνακ έβαλε… φωτιά στην βαθμολογία! Με το λάθος του Εσθονού οι Έβανς και Οζιέ πέρασαν στο 1-2 της γενικής κατάταξης. Καθώς η Hyundai δεν θα πάρει τους 18 βαθμούς του Τάνακ από το Σάββατο, έπρεπε οι Νεβίλ και Μίκελσεν να έχουν μία εξαιρετική Super Sunday.  

Πράγμα που συνέβη με τους δύο οδηγούς να είναι στης δύο πρώτες θέσεις της ειδικής κατάταξης για την Κυριακή πριν την Power Stage. Ωστόσο η Toyota ήθελε απλώς τους Έβανς και Οζιέ να κρατήσουν τις θέσεις τους για πάρει το παγκόσμιο πρωτάθλημα.  Όπερ και εγένετο τελικά, με τους Ιάπωνες να κάνουν την μεγάλη ανατροπή εντός έδρας και να παίρνουν το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών για μόλις 3 πόντους. Κάτι μάλλον δίκαιο αν αναλογιστούμε ότι η Toyota κέρδισε πολύ περισσότερους αγώνες φέτος. Οι Έβανς-Οζιέ σημείωσαν το 1-2 στην Ιαπωνία.  

Στο WRC2 ο Σάμι Πάγιαρι και η συνοδηγός του Ένι Μάλκονεν κατέκτησαν το πρωτάθλημα ξεπερνώντας τον Όλιβερ Σόλμπεργκ στην βαθμολογία. Οι 18 βαθμοί που εξασφάλισε ο Φιλανδός το Σάββατο ήταν αρκετοί ώστε να τον φέρουν στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος.  Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η συγκλονιστική φετινή σεζόν σε όλες τις κατηγορίες του παγκοσμίου πρωταθλήματος Ράλλυ. Ραντεβού τον Ιανουάριο για το Ράλλυ Μόντε-Κάρλο και μία ακόμη -ελπίζουμε- φανταστική χρονιά WRC. Τα Νέα του Αυτοκινήτου.

Στο σημείο αυτό να περάσουμε να θυμηθούμε τι είχε προηγηθεί. Ο Τιερί Νεβίλ κατάφερε να ολοκληρώσει την τρίτη ημέρα του Ράλλυ Ιαπωνίας στην 7η θέση της γενικής κατάταξης έπειτα από την καταστροφική χθεσινή ημέρα του. Προηγείται ο Τάνακ.

  Η 7η θέση στο τέλος του Σαββάτου μεταφράζεται σε 4 βαθμούς σε περίπτωση τερματισμού την Κυριακή. Αυτό σημαίνει ότι ο Νεβίλ χρειάζεται 2 ακόμη βαθμούς για να στεφθεί πρωταθλητής ανεξαρτήτως του τι θα κάνει ο Τάνακ ο οποίος έκλεισε την τρίτη ημέρα του αγώνα, άνετα πρώτος.  Ο Νεβίλ μπορεί να πάρει δύο βαθμούς είτε εφόσον σημειώσει τον 6ο καλύτερο συνολικό χρόνο στην αυριανή Super Sunday είτε σημειώνοντας τον 4ο καλύτερο στην Power Stage. Εναλλακτικά ο Βέλγος μπορεί να μαζέψει τους δύο βαθμούς με τον 7ο καλύτερο χρόνο στην Super Sunday και τον 5ο στην Power Stage.  

Ο Τάνακ θα πρέπει να κερδίσει τουλάχιστον την Super Sunday ώστε να διατηρεί ρεαλιστικές ελπίδες για τον τίτλο στην Power Stage. Πράγμα όχι απίθανο εάν κρίνουμε από τον καταπληκτικό ρυθμό του σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Φυσικά ο Εσθονός δεν κρατάει την τύχη του στα χέρια του. Ωστόσο με όσα έχουμε δει φέτος τίποτε δεν μπορεί να αποκλειστεί.  Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα κατασκευαστών η Hyundai έχει ακόμη το πάνω χέρι. 

Οι Τάνακ και Νεβίλ της προσφέρουν 22 βαθμούς συνολικά, ενώ οι Έβανς και Οζιέ δίνουν 28 στην Toyota. Υπενθυμίζουμε ότι στους κατασκευαστές προσμετρούν μόνο οι βαθμοί από τα δύο πληρώματα του καθενός που θα τερματίσουν ψηλότερα. Η Toyota καλείται να καλύψει 11 ακόμη βαθμούς από την Hyundai αύριο.  Έτσι η Toyota ποντάρει περισσότερο στον δεύτερο Έβανς και τον τρίτο Οζιέ. 

Ο Κατσούτα είναι 5ος πίσω από τον Φουρμό. Έκτος είναι ο Μουνστέρ ενώ οι Γκριάζιν, Πάγιαρι και Χιρόκι συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα, πίσω από τον Νεβίλ.  Η τελευταία ημέρα αγωνιστική δράσης του Ράλλυ Ιαπωνίας αλλά και της φετινής σεζόν περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές. Το φινάλε αναμένεται συγκλονιστικό.

0 comments: