EL WRC : Νίκησε ο Οζιέ στο ράλλυ Ιαπωνίας

Μάχη μέχρις εσχάτων εως τον τελευταίο αγώνα. Από τις πιο συναρπαστικές σεζόν είναι αυτή του 2025. 

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ στα πρώτα χρόνια είχε αντίπαλο τον Μαρκους Γκρόνχολμ. Με την αποχώρηση του Φινλανδού, ο Γάλλος δεν είχε αντίπαλο. Το ίδιο συνέβη και με τον έτερο Σεμπαστιάν. Ο Οζιέ τα χρόνια που κατακτούσε τα πρωταθλήματα ήταν ουσιαστικά χωρίς ανταγωνιστές. Όμως την φετινή χρονιά επιτέλους βρήκε άξιους οδηγούς να τον συναγωνιστούν.   

Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής νίκησε τον teammate του στην Toyota Gazoo Racing και πρωτοπόρο της βαθμολογίας Elfyn Evans. Σε ένα βροχερό τελευταίο σκέλος, κερδίζοντας με 11,6 δευτερόλεπτα και μειώνοντας την μεταξύ τους διαφορά στους τρεις βαθμούς. 

Η έκτη θέση του Kalle Rovanperä τον αφήνει 24 βαθμούς μακριά από την πρωτοπορία, διασφαλίζοντας ότι και οι τρεις οδηγοί της Toyota θα παραμείνουν στην διεκδίκηση του τίτλου με φαβορί τον Οζιέ εκτός απροόπτου. Επίσης οι αμυδρές ελπίδες για τίτλο του Ott Tänak έχουν πλέον εξανεμιστεί. 

Συνεχής βροχή έπληξε τις τελευταίες έξι ειδικές διαδρομές γύρω από το Aichi και το Gifu, μετατρέποντας τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους σε ποτάμια στάσιμων νερών. 

Ο Evans ξεκίνησε την ημέρα 6,5 δευτερόλεπτα πίσω και αρχικά φαινόταν έτοιμος να αντεπιτεθεί, προτού ο Ogier ανακτήσει τον έλεγχο στην επόμενη ειδική διαδρομή στην λίμνη Mikawako. Πίσω τους το δράμα συνεχίστηκε. Ο Adrien Fourmaux της Hyundai, που έτρεξε τρίτος κατά την διάρκεια της νύχτας, γλίστρησε από τον δρόμο και έπεσε πάνω σε δέντρα, σκίζοντας μια πόρτα από το i20 N Rally1 του και εγκαταλείποντας λίγο αργότερα. 

Η εγκατάλειψη του ανέβασε τον Sami Pajari σε μια θέση στο βάθρο, την πρώτη στην καριέρα του - ένα αποτέλεσμα που ολοκλήρωσε μια καή αγωνιστική σεζόν και σφράγισε ένα ονειρεμένο 1-2-3 για την Toyota στην έδρα της. 

Ο Έβανς παρέμεινε πίσω από τον Οζιέ, αλλά μια ​​στιγμή στην πρώτη από τις δύο σούπερ ειδικές διαδρομές του Οκαζάκι με την ολίσθηση άλλαξε τον ρυθμό του. Ο Οζιέ παρέμεινε σταθερός, αυξάνοντας την διαφορά του στα 8,3 δευτερόλεπτα, προτού την επεκτείνει περαιτέρω στις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές, εξασφαλίζοντας μια αποφασιστική νίκη. 

Είναι προφανώς ένα τέλειο αποτέλεσμα είπε ο Οζιέ. Ήταν ένα απαιτητικό Σαββατοκύριακο γιατί μετά από αυτή την βροχή σήμερα, τίποτα δεν ήταν σίγουρο. Ήταν σαν να ξεκινούσε ένας νέος αγώνας σήμερα το πρωί, αλλά η μεγάλη αλλαγή στο στήσιμο του αυτοκινήτου σήμερα το πρωί μου φάνηκε πολύ γρήγορα καλή, οπότε μπράβο, ομάδα - είναι καταπληκτικό να βασίζομαι σε αυτό». «Τώρα, ας πάμε στο επόμενο. Αυτό ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για να επιστρέψουμε τόσο κοντά [στον Έβανς], 

Η μετρημένη οδήγηση του Pajari εξασφάλισε την τρίτη θέση μπροστά από τον Tänak, ο οποίος υπέστη ένα κλατάρισμα στην πρωινή βροχή, αλλά κατάφερε να κερδίσει την SS15 με το Hyundai του. Ο Grégoire Munster της M-Sport Ford πήρε την πέμπτη θέση συνολικά, ισοφαρίζοντας την καλύτερη επίδοσή του στην καριέρα του, με τον Rovanperä να σκαρφαλώνει στην έκτη θέση αφού έχασε αρκετά λεπτά λόγω ζημιάς στην ανάρτηση την Παρασκευή. Ο Oliver Solberg κατέλαβε την έβδομη θέση με το Toyota GR Yaris προδιαγραφών Rally2,/

Η σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι FIA 2025 ολοκληρώνεται αργότερα αυτόν τον μήνα με την εναρκτήρια έκδοση του WRC Rally Saudi Arabia. Με έδρα την Τζέντα, ο αγώνας σε χωμάτινο δρόμο θα πραγματοποιηθεί από τις 26 έως τις 29 Νοεμβρίου. Ένας φοβερός Σεμπαστιάν Οζιέ, στα 42 του χρόνια, θέλει να αποδείξει ότι μπορεί, ακόμα και με 3 αγώνες λιγότερους φέτος από τους άλλους οδηγούς, να πάρει έναν ακόμα τίτλο στο WRC. Αυτό θα είναι ένα επίτευγμα που δεν επέτυχε ποτέ ο Σεμπαστιάν Λέμπ. 

Ο Οζιέ ξεκίνησε με νίκη στο Μόνακό, δεν έτρεξε σε Σουηδία και Κένυα, επέστρεψε με την 2η θέση στα Κανάρια νησιά, νίκησε στην Πορτογαλία και στην Ιταλία, ήταν 2ος στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, δεν έτρεξε στην Εσθονία. Επίσης στην Φινλανδία ήταν 3ος, κέρδισε σε Παραγουάη και Χιλή, στην Γερμανία χτύπησε το αυτοκίνητο και τώρα στην Ιαπωνία κέρδισε ξανά.  

Με τρεις αγώνες λιγότερους, αλλά 6 νίκες και καλές θέσεις, κι έχοντας πάρει το απόλυτο στην Ιαπωνία (δηλαδή νίκη και δύο πρώτες θέσεις σε υπερ-ειδικές που δίνουν έξτρα βαθμούς), ο Γάλλος βρίσκεται μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον Ουαλό Έλφιν Έβανς που τερμάτισε δεύτερος στην Ιαπωνία, εκμεταλλευόμενος κυρίως την ατυχία του Ροβάνπερα που έσπασε την ανάρτηση την Παρασκευή αλλά συνέχισε τον αγώνα, και του Κατσούτα που κι αυτός χτύπησε ένα ακόμα Yaris.  

Και οι τέσσερις οδηγοί τρέχουν για την Toyota.  Ο 37χρονος Έβανς είναι καλός οδηγός, όμως όταν έχεις μόνο 2 νίκες φέτος και 3 αγώνες παραπάνω από τον Οζιέ, τότε δεν υπάρχουν δικαιολογίες αν τελικά χάσεις τον τίτλο στη Σαουδική Αραβία (25-29 Νοεμβρίου). Αν, τελικά, τα καταφέρει, θα είναι ο πρώτος στην καριέρα του στο WRC.

0 comments: